Netværk for voldsramte kvinder

Indhold
Forside
Netværkets historie

Debatforum
BLOG

Kontakt til os

Søg

Brugersider (login)

Debatemner
Nyeste emne
...siden 2003 - stad...
Billetter til Grøn K...
Billetter til Folk &...
Jule arrangement på ...
Manden - kvindens ov...
Mest aktive emner
Forældreansvarslov [15]
Ud af volds forhold [7]
QTV Søger medvirk... [3]
Hjemmesiden [3]
venner med sin vo... [2]

Nyeste artikler
PAS PÅ

Se indlæg
Netværk for voldsramte kvinder | Åben debat for alle | Journalist søger kvinde til interview
Forfatter Forældreansvarslov
adminnetvaerk
Super Administrator

Antal indlæg: 14
Lagt på d. 07-11-2008 21:07
Kære netværk for voldsramte kvinder,

Den nye forælderansvarslov har fælles forældermyndighed som hovedregel og jeg ved, at det kan give problemer for voldsramte kvinder og deres børn.
Jeg arbejder som journalist og vil høre om en af jer vil tale med mig om de her problemer.
Hvis du gerne vil i kontakt med journalisten, så skriv til netvaerk@netvaerk.org
Redigeret af adminnetvaerk d. 07-11-2008 22:22
Send privat besked
Forfatter RE: Forældreansvarslov
Quinde
Brugere

Antal indlæg: 52
Lagt på d. 08-11-2008 00:05
Har sendt en mail.
Quinde
Send privat besked
Ziggyshark
Brugere

Antal indlæg: 3
Lagt på d. 13-11-2008 08:05
Hej,

Du skal også være velkommen til at kontakte mig.

VH
Ziggyshark
Send privat besked
josefk
Brugere

Antal indlæg: 168
Lagt på d. 13-11-2008 08:55
Jeg står også til rådighed ;.)

Bliver man ikke slået ihjel, bliver man stærkere (Friedrich Nietzsche)
Send privat besked
hende selv
Brugere

Antal indlæg: 41
Lagt på d. 14-11-2008 11:03
det gør jeg også...
Send privat besked
kuks
Brugere

Antal indlæg: 12
Bopæl: København
Lagt på d. 18-11-2008 19:21
Hej piger! Har talt med journalisten der søger kvinder til interview om den nye forældreansvarlighedslov. Jeg tør godt stå frem, min ekssamlever har været fængslet og jeg kan se frem til statsforvaltning og retssag smiley Jeg ønsker for alt i verden at dette problem bliver belyst og jeg vil gerne stå frem som talerør for kvinder som os! Er der nogen der har en kommetar??????
Send privat besked
Forfatter RE: Kommentar..
strike
Brugere

Antal indlæg: 1
Lagt på d. 24-11-2008 08:51
Jeg syntes det er flot du vil stå frem,-har selv skrevet til flere politikere,-syntes det er nødvendigt at blive hørt.. Min eks har også været fængslet for vold mod mig.. Sidder også midt i behandlingen i statsforvaltningen.. jeg bliver skræmt af de historier jeg læser.. noget der er vigtigt syntes jeg,er at man ikke kan lave en lov som kun kan tolkes sort/hvidt. Enten er det superforældre som bare lige skal hjælpes igennem lidt skærmysler efter en skilsmisse eller også er det beskrevet på en stigmatisernede måde,som stakkels mødre,der gang på gang bliver banket og er personer med meget få resourcer.. Der er en stor mellemgruppe,af fornuftige kvinder med stor selvindsigt, som ikke længere betragter sig selv som ofre,-men VED at deres børn nemt kan blive det.. Som vitterligt tænker på barnets bedste,-og som i mit tilfælde, selvfølgelig ville ønske min søn på syv år aldrig behøvede at se sin far,-eller i det mindste at det kunne vente til han var mere robust og man rent faktisk kunne snakke med ham om tingene.. Istedet får jeg at vide at barnefadderen kan starte på en frisk..og at jeg som den forælder der sidder med resourcerne så er istand til at "samle ham op" efter et evt samvær.
Jeg er personligt rigtigt træt af at medier altid fremstiller voldsramte kvinder som stakler..de skulle vide hvor meget styrke det kræver at komme ud af et voldeligt forhold,for slet ikke at nævne at de bør erkende at man har en livstidsstraf.. man slipper aldrig ud af det,når der er børn i billedet.. Hvis man så også skal slås mod et stift system,som ikke vil "se" hvad konsekvenserne kan blive for et barn,der kjommer til at opleve en psykisk ustabil og voldelig far. Man opdager at barnets ret til tryghed og anstændig behandling,bliver tilsidesat pga af forældres "ret".. At være Far eller Mor er ikke en ret,-det er en gave og et stort ansvar..
Send privat besked
kuks
Brugere

Lagt på d. 24-11-2008 15:38
Hej Strike! Du lyder som en jeg godt kunne bruge nogle gode råd af. Skal i statsamtet i morgen - må jeg ringe til dig?
Send privat besked
josefk
Brugere

Lagt på d. 24-11-2008 18:08
Kære Strike, hvor du dog har ret! Jeg sidder i dag og har været igennem hele systemet - Statsforvaltning, byret og landsret, og kun statsforvaltningen har faktisk lyttet til mine bekymringer (men der foldede min eks sig sørme også gevaldigt ud - 'så væggene rystede'smiley, men det nyttede ingenting, efter at sagen endte i retten, for der fik far ret, og jeg tænkte slet ikke i en 'retskategori', men en trygheds, og det nåede jeg desværre ikke langt med. For ja, der sidder en stor gruppe af mennesker, der er velfungerende blandt voldsramte - personer med uddannelser, gode netværk, fast arbejde og ingen problemer ellers, men denne gruppe er blevet overset, fordi det handler om fars ret og ikke barnets ret til tryghed og en stabil hverdag.

Send privat besked
kuks
Brugere

Lagt på d. 24-11-2008 19:41
Hvad gør man med samvær indtil sagen f.eks har været i retten? Min søn vil ikke se sin far og han siger han slår ham....Han er kun 3½ og det er muligt det er fri fantasi, men han vil ikke derover på samvær. I den weekend der lige er gået afl.ham ikke grundet de udtalelser og nu ryger jeg nok en tur om fogedretten. Det er jo det mindste, jeg mener at have argumenterne i orden! Desuden har han været varetægtsfængslet og eftersom jeg intet havde hørt fra ham, regnede jeg ikke med han ville have samvør. Skal i statsamtet i morgen og skal se ham for første gang i 1 måned - det bliver interessant................
Send privat besked
josefk
Brugere

Lagt på d. 25-11-2008 17:41
Hej Kuks, Ja, det bliver da sørme interessant - nej, det er ikke til at vide, om det er fri fantasi fra din søns side, men som udgangspunkt må du tro på, hvad han siger, dvs lytte til, hvor konkret han er, og hvor meget han pensler det ud. Du må ikke udspørge ham, dvs. udsætte ham for 'afhøring', men du kan altid give dine tilkendegivelser ved at sige småord som 'hmm', 'ja', og 'hvad skete/gjorde du så?', når og hvis han begynder at fortælle. Har du ikke også erfaringer med, hvordan far var, da I boede sammen?

Send privat besked
kuks
Brugere

Lagt på d. 25-11-2008 18:19
Jo, det har jeg. Han har altid ville mig mest, selvom far var der. Han mødte ikke op i statsamtet i dag og nu er sagen yderligere udskudt indtil de har hørt hans udsagn - MEGA frustrerende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har du overskud til at tale, du lyder som en der har styr på tingene!
Send privat besked
josefk
Brugere

Lagt på d. 26-11-2008 18:25
Hej igen Kuks, det var da også frustrerende, men tag det for noget godt indtil videre, for når han ikke møder op, så er interessen for at få en dialog i gang ikke særlig stor!

Du kan sende mig en PB, så kan vi aftale videre derfra.

Send privat besked
kuks
Brugere

Lagt på d. 04-12-2008 19:33
Hej tøser, er der nogen der kender en dygtig familieretsadvokat? Skal bruge en i forbindelse med forældremyndighedssagen mod min eks - bor i Kbh - nogen der kender en god en???????????????? Har kig på lidt forskellige, men tænkte her måtte da være nogen der havde erfaring med den slags advokater smiley
Send privat besked
josefk
Brugere

Lagt på d. 05-12-2008 18:07
Jeg synes, du skal ringe til mødrehjælpen - evt. til LOKK - spørg gerne efter Peter Michael (han er jurist for LOKK) - vældig rar og kender en masse mennesker. Jeg kan ikke finde hans direkte nummer, men hvis du ringer til LOKK, kan du blive stillet om. Han kan ofte træffes efter kl. 10.

Send privat besked
tennaadamsen
Brugere

Antal indlæg: 1
Lagt på d. 15-01-2009 12:18
.
Redigeret af tennaadamsen d. 21-04-2010 15:21
Send privat besked
Spring til debat:

Log på
Brugernavn